Travel. First, it leaves you speechless; then turns you into a storyteller.

Alle voorbereidingen + mijn nieuwe gezin

“The journey of a thousand miles begins with a single step.”

Lao Tzu

Na 8 maanden veel nagedacht en op sommige momenten ook getwijfeld te hebben is het dan bijna eindelijk zo ver. Nadat ik alles had ingeleverd bij de Nederlandse organisatie, werd heel mijn pakket met mijn informatie, interesses, foto's en referenties en alles naar Australië gestuurd.

Kort daarna kreeg ik al een leuke reactie van een gezin in Kalamunda, Perth. Perth ligt aan de westkant van Australië, en dat was nou net niet mijn bedoeling, want ik wilde graag naar de oostkust omdat daar de grote steden liggen zoals Sydney, Melbourne en Brisbane.

Toch kon ik het niet laten om deze mensen een mailtje te sturen omdat ze zoveel postiefs hadden, en het voelde meteen al erg goed. We hebben veel met elkaar gemaild, en zelfs al een uur lang met elkaar geskyped. Heel leuk, want toen ik met ze ging skypen zaten ze gezellig met zen 5en achter de webcam. Ja.. een uur lang gepraat in het Engels. Tot mijn verwondering is het geen één keer stil gevallen tijdens dit gesprek. Dus dat beloofd nog wat :)

Iets over het gezin en de plek waar ik voor 99% zeker kom te wonen..

Family Brutti woont in Kalamunda. Dat is een voorstad van de grote stad Perth. Het gezin bestaat uit een vader en een moeder, Nico & Tamara, en zijn beiden 42 jaar.

Ze hebben 3 kinderen. 2 meisjes en 1 jongentje. Daniella is 11 jaar, Zach is 9 jaar, en een meisje van 5 jaar, Pippa. Op Pippa hoop ik tot januari fulltime op te passen, 3 dagen per week. De rest van de week is vrije tijd, maar zoals ze al zeiden is er genoeg te doen, en zijn er meerdere au-pairs in die omgeving.

Om me echt de vrijheid te geven heeft het gezin een eigen kleine kamer voor me. Dit is afgezonderd van het huis zodat ik echt heel veel privacy heb. Mijn kamer heeft een bank, een kast een bed een koelkast en een waterkoker :) En niet te vergeten een eigen badkamer !Erg luxe dus voor een Aupair!

De familie heeft ook een klein blauw autootje voor me zodat ik mijn eigen weg kan gaan in mijn vrije tijd. Toen ze daar over begonnen tijdens het Skype gesprek moesten de kinderen erg lachen om het autootje, dus ik ben benieuwd wat het voor autootje is :P

De familie biedt me 3 autocursussen aan, zodat ik me confortabel op de weg zal voelen in Australië. Want ja.. Stuur aan de rechterkant, en rijden aan de linkerkant van de weg.. Ik weet het niet.

In Australië wordt op dit moment mijn contract opgesteld voor 6 maanden. Dit doe ik bewust omdat ik dan eind maart volgend jaar hoop terug te zijn, zodat ik eventueel nog in kan stromen in een nieuw jaar HBO.

Zodra ik het contract heb ondertekend zal ik mijn visum aan gaan vragen, en kort daarna wordt ook mijn vliegticket geboekt door Travel Active:) Naar verwachting zal ik de eerste week van oktober vertrekken omdat dan de huidige Au-Pair van family Brutti ook weg gaat.

Ik zal dan eerst 2 dagen in Perth verblijven voor nog een cursus van 2 dagen hoe met kinderen om te gaan, een bankrekening te openen enz.

Erg spannend allemaal, maar heb er ontzettend veel zin in.

Hoop dat jullie zo een beetje duidelijkheid hebben van de voortgang van mijn avontuur:)

Bij mijn foto's staan de foto's die horen bij dit verslag.

Veel liefs,

Leonie

Reacties

Reacties

Lydia

Langzaam komt het besef dat je echt voor 6 maanden weg zal zijn ;-)

Geniet van je voorbereidingen lief.

angela

ik zal je komende tijd gaan volgen omdat ik zelf ook van plan ben om als aupair naar Australië te gaan.

Madelinde

Spannend allemaal!! En zeker het rijden aan de linker kant;)

Remco

Dat gaat wel goed komen daar! Je komt bij een leuke familie zo te lezen!

Chantal Zijlmans

Joh 'Ronie'
wat een onderneming, ik wens je een hele leuke tijd!
Groetjes Chantal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active