Travel. First, it leaves you speechless; then turns you into a storyteller.

Eerste weekje als Aussie

Life isn’t about finding yourself. Life is about creating yourself. -George Bernard Shaw

Lieve iedereen,

Het is nu al bijna 2 weken geleden dat ik in het vliegtuig stapte naar Australië. De tijd vliegt.. Ik wil jullie dan alsnog bedanken voor de leuke berichtjes en reacties voor mijn vertrek. Ik krijg ook veel leuke reacties over de blog, dus ik ga hem zo goed als mogelijk bij proberen te houden. Zo probeer ik elke keer weer een stukje verder te gaan, en zal ik maar gewoon verder gaan waar ik gebleven was.

Gelukkig was mijn jetleg na ongeveer 3 dagen over. Het is wel vervelend dat je midden in de nacht wakker wordt en energie voor 10 heb, maar er niks mee kan doen. Tegen de ochtend viel ik dan ook in slaap Het eerst weekend hebben we gelijk goed benut. Zo hebben een rond gelopen door het regionaal park met het uitzicht op Perth. Als je dat ziet, weet je pas dat je echt heel hoog in de hills zit. Het weekend mocht ik kiezen wat ik mocht doen. Eigenlijk wilde ik dolgraag naar het strand, maar het kon alleen maar regenen.. Maar toch stemde iedereen ermee in, dus windjack aan en gaan :) We gingen naar Floreat beach, voor ons ongeveer een halfuurtje rijden, maar dan heb je ook wat. We hebben daar FIsh&Chips gegeten, en daarna een heerlijke strandwandeling gemaakt. Waar ik wel erg in moet houden is dat het weer hier in 1x om kan slaan. En dus ook die dag.. Opeens was het bloedheet, en weer om te zwemmen, en ik had dus niks bij. Toch kon ik het niet laten om een duik te nemen met me kleren aan. 's avonds hadden we een 'barbie' bij familie van mijn hostfamily. Dat is hier de afkorting die ze gebruiken voor barbeque, en begin ik steeds vaker te horen. Op de terugweg naar huis had ik pas echt een Australisch momentje, want uit de bossen kwamen 3 kangoeroes rennen. Een geweldig Australisch dagje dus. Strand-Barbeque en kangoeroes.

En dan begon mijn eerste werkweek. Ik werk op maandag, woensdag en donderdag. En dan kom ik aan 30 uur in de week. Het is eigenlijk gewoon de alledaagse dingen van een huishouden bij houden. Wassen, schoonmaken, en kinderen helpen met huiswerk, kinderen naar school brengen. Al die dingen.. Gelukkig werd ik de eerste dag ingewerkt door mijn hostmum, die me alles heeft uitgelegt. En daar kwam, het.. Ik zou de kinderen naar school brengen, met de auto. Het weekend hadden we geen tijd gehad om te oefenen, dus het kwam er nu op aan. Het is nu eigenlijk ook niet zo een hele kleine auto (de familieauto) dus ik zag er wel een beetje tegenop, maar eigenlijk was het goed te doen.Alles is het zelfde, alleen ik zet nog al eens mijn ruitenwissers aan in plaats van mijn richtingaanwijzer, want zelfs dat zit aan de andere kant. Nu ben ik een weekje verder en eigenlijk rij ik nu overal wel naar toe. Dankzij de tom tom, want die brengt me overal.

Op dinsdag heb ik me aangemeld bij de sportschool, en ben ik een beetje het stadje Kalamunda gaan verkennen met winkels, parken enzovoorts, zodat ik ook een beetje weet waar ik eigenlijk woon. Woensdag was dan mijn eerste werkdag alleen, en nadat ik de kinderen op school had gebracht werd er gevraagd of ik de kleuters wilde helpen met gymnastiek oefeningen. Dus vanaf nu doe ik elke woensdag ochtend ook nog eens vrijwillgers werk voor de kleuterschool. Heel leuk, want zo leer je weer nieuwe mensen kennen. Donderdag is een dag dat ik met Pippa ben. Dat is de jongste, en die is dan vrij. Zij mocht kiezen wat we gingen doen, en het werd de Cuddling farm. Een heuze plek waar beesten zoals konijnen, cavia's de hele dag geknuffeld kunnen worden. Pippa vond het gelukkig helemaal geweldig want ook de lammetjes en biggetjes mochten we voeden.

Daarna kwam het weekend er al aan, en wat voor weekend. Ik heb echt heel veel dingen gedaan. Zo had ik vrijdagavond afgesproken met 2 Duitse au pairs, en hebben we wat gegeten in een restaurant in een groot winkelcentrum. Echt heel gezellig gelukkig, want dat moet je natuurlijk ook maar afwachten als je met een wildvreemde afspreekt. Wat ik verdre nog heb gedaan het weekend.

- Naar de Lesmurdie falls met 3 andere Duitse aupairs. Dit is eigenlijk mijn achtertuin, want ik kan er zo naar toe lopen. Echt heel mooi. Daarna een barbeque gehad met hun in het park in Kalamunda.

- Afgesproken met een Franse en Duitse au pair in een heuze Australische pub. En wat ik al verwacht had, veel gezelligheid. Want de Austraulische mensen praten echt tegen iedereen die ze tegen komen. Dat valt me op, overal waar je komt is het Hi, how are you? en dan verwachten ze ook echt een eerlijk antwoord terug.

- Naar Fremantle geweest. Dat is een mooie havenstad onder Perth. Met veel marktjes en restaurants en shops. Het was de bedoeling om vuurwerk te kijken, maar omdat het te laat werd hebben we de zonsondergang gekeken. Echt een heel mooi moment. Rond half 7 liep heel het strand vol om te zonsondergang te bekijken. Iedereen met zen eigen gedachte, en iedereen was zo wat stil. Heel mooi moment.

Ik hoop nog veel mooie momenten mee te maken, en die met jullie te delen. :)

(Foto's bij dit verhaal kun je weer vinden in het foto album)

Veel liefs,

Reacties

Reacties

jacobien andriesse

Wat geweldig om jou op deze manier zo een beetje te kunnen volgen. Het is daar echt prachtig! Geniet ervan!

Madelinde

Heel leuk om te lezen Loen! X

Elzeline

Geweldig Leo!!! Lijkt mij ook zo gaaf.
Zo fijn dat je het zo goed maar je zin heb.
En dat je goed wordt opgenomen ! Ik wacht
De volgende blog weer gezellig af !
X lien

Jorinda

Fijn dat alles zo goed gaat daar! We houden contact :) x

Liliana & Maurice

Hee Leonie,

De tijd vliegt! Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je al gelijk contact hebt kunnen leggen met andere mensen!

We zullen je blog in de gaten houden om zo je mooie ervaringen te kunnen lezen ! Hou ons op de hoogte !

En vooral lekker genieten!!

X Lili en Ties

P.s de groeten van je oom Sam en tante Lenie

Anco

Klinkt goed Leonie:)
Doen we toch goed als 2 rasechte Scherpenissenaren.

We keep in touch!! Enjoy!!!

Martina

Fijn om te lezen dat je het zo goed hebt daar.
Echt leuk dat je op deze manier te volgen bent loen!
Zet er ma veel verhalen op!:)

Xtina

Arco en Rianne

Wat leuk om je te volgen Leonie, vorig week hebben de meiden gelogeerd, om beurt! Alle 3 een paar dagen, het was herfstvakantie, was zo leuk! Fijn dat je het goed naar je zin heb, ook zo leuk dat je veel tijd over hebt voor jezelf om leuke dingen te doen! Ben weer al benieuwd naar je volgende verhaal!

Janet

Loentje,

Wat klinkt het allemaal fantastisch! Ben zo blij voor je dat je gesetteld bent! Geweldige foto's ook! Volgens mij wordt je flink in de watten gelegd door je aupair-family, super!

Dikke Kus Jean

arjanne

Hey meis! Hoe gaat het met je! Leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien! Ben wel een beetje jaloers, hor, op al jouw ervaringen! Geniet van alles, he! Groetjes van je buuf.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active