Travel. First, it leaves you speechless; then turns you into a storyteller.

Sister Ozzie Time

Eindelijk was het dan 4 maart. Een dag waar ik ontzettend naar uitkeek want mijn lieve zussen zouden aankomen in Perth. Ik had ze dan ook de hele dag al gevolgt op de vliegradar om te kijken waar ze zaten, en wanneer ik naar het vliegveld kon om ze op te halen.

Om half 6 zouden ze landen, dus om 5 uur zat ik met 2 hostkids in de auto. En ik ben volgens mij nog nooit zo excited (zoals ze het hier noemen) geweest. Vlak voor het vliegveld ging het dan ook helemaal mis. Ik stond te wachten op het rode stoplicht en mijn TomTom viel van het raam af.. Zonder na te denken liet ik mijn koppeling los, en de auto schoot een meter naar voren.. Zo slim! Zach vroeg dan ook heel lief en voorzichtig; Did you hit that car Leonie. En ja, die auto voor me had ik zeker geraakt. Gelukkig was ik met de auto van mijn hostparents die een rek aan de voorkant hebben, waardoor de schade heel erg mee viel. De man staptte uit, en gaf even een brul dat ik niet kon rijden, en deed verder niet moeilijk. Op naar het vliegveld dus. Na een halfuurtje wachten kwamen dan Es en Co uit de Arrival hal. Geweldig! Maar ook zo apart om ze naar 4 maanden weer te zien.

Ik had mijn hostkindjes beloofd om niet teveel Nederlands te praten. Dus het was dan ook echt apart dat je niet meteen heel je hard kan luchten, maar heel ongemakkelijk in het Engels moet praten. Mijn zussen hebben gezellig op mijn kamer geslapen twee en halve week lang.:)

En ja.. Heb echt genoten. Had heel erg naar dit moment uitgezien, omdat je eindelijk je leventje hier kan delen met mensen die je enorm goed kennen. Ik heb wel gewoon de 3 dagen gewerkt in het gezin, en met 2 extra hulp, was dan alles ook zo gedaan.

Het eerste weekend waren we dan ook heel verwend. We mochten voor 2 dagen het huis van mensen uit Perth huren in Lancelin. Een geweldig huis dicht bij het strand. We hebben hier lekker 2 dagen genoten, dus het begin van de 2 weken was al goed!

Ik kijk echt terug op 2 weken. Heb veel kunnen laten zien. De dingen die ik misschien in 5 maanden had gezien in Perth heb ik hun ook kunnen laten zien in 2 weken! Ook zijn we een dag naar Rottnest Island geweest. Dat wilde ik altijd nog doen, en vond het een mooie kans om met hun te doen. Dat is een eiland ongeveer 20 km van Perth vandaan. Waar het echt rustig is en weinig auto's. We hadden deze tour geboekt bij een backpackerorganisatie. En zo zaten we sochtends vroeg om half 6 al in de auto. We we werden op gepikt bij het hostel waar ik mijn eerste nacht heb doorgebracht in Perth. Een enorme mooie dag, en hebben eigenlijk het hele eiland afgefietst. Ook hebben Es en ik nog een beetje gesnorkelt, maar dit was niet helemaal een succes!

Inmiddels ben ik ook aupair geworden van 5 extra puppies. Die zijn ook geboren toen Es en Co hier waren :) Inmiddels zijn ze 2 weken oud, en zijn ze ook allemaal ook al verkocht. Ik probeer me dan ook niet teveel te hechten aan ze, ook al verzorg ik ze wel..

Verder hebben we ook nog een avondje Hollands gekookt. Het werd sla met spekjes stampot. Met een beetje hulp van onze Mams via de telefoon kwam er toch een aardige Hollandse stampot uit. Dan wel met Ozzie producten, want die rookworst hier smaakt nergens naar natuurlijk. Dus het werd die avond stampot, en als dessert poffertjes. Ik heb ze een paar maanden geleden een poffertjespan cadeau gedaan, dus die kwam nu goed van pas. De laatste avond hebben we lekker gegeten van de barbecue. Dat was dan natuurlijk weer typich Oz.

En aan alles komt een eind, dus ook aan deze momenten met ze. Zo heb ik ze afgelopen vrijdagochtend weg moeten brengen. Natuurlijk is het vaak door me hoofd heen geschoten: Wat als ik nu mee kon.. En wat zou het leuk zijn om mee te gaan. Maar nee, ik besloot toch maar geen ticket mee te boeken, en terug te gaan naar mijn stekkie hier.

Nogmaals, ik ben erg dankbaar dat ze de kans hebben gehad langs te komen zodat ik mijn leven hier heb kunnen delen. Ik zal deze momenten dan ook nooit vergeten.

Helaas wat minder hier.. De bekeuringen zijn afgelopen week binnengevlogen. Ik heb nu 3 bekeuringen in 1 week binnengekregen. En dat alleen maar voor 10 km te hard rijden.. Helaas gaat dat hier om flukse bedragen. Dus ik zal hier zelfs nog wel even moeten blijven werken, voordat ik het land wil ;) Heel vervelend zulke dingen, want daar reken je natuurlijk niet op.

Ook mijn ticket naar huis is omgeboekt. In plaats van 18 april naar huis te vliegen, spring ik op die datum uit een vliegtuig. Ik ga namelijk SKYDIVEN met 4 andere meiden in Jurien Bay. Ontzettend spannend! Als het goed is wordt het gefilmt, dus die krijgen jullie vast te zien. Mijn nieuwe ticket naar huis is op 30 juli.

Hier gaat nog een vakantie naar Bali aan vooraf. Die is afgelopen maand ook geboekt, en zal dan 10 dagen in Bali vertoeven met mijn hostfamilie. Foto van dit fijne verblijf staat tussen mijn album :)

Verder gaat het normale leven hier ook gewoon door. Wel gaan er zoveel meiden weg waar ik de afgelopen maanden veel mee om ben gegaan.. wat erg jammer is. Maar wel weer een reden om veel nieuwe mensen te ontmoeten. En gelukkig heb ik altijd de famlie nog als ik echt niks te doen heb. Zo zal het over 2 weken hier paasvakantie zijn, dus weer wat leuke weekjes met de kids. :)

Ik had gezien dat het weer in Nederland ook zonnig wordt! Nou heerlijk, hier gaan we de herfst in :)

Liefs,

Loen

Reacties

Reacties

ellen

prachtig verhaal weer leonie !!!

Ellie Mol. Moeder van Emmy.

Wat heb je dat weer prachtig beschreven. Je hebt echt talent!!
Wat een belevenissen zeg. Zo leuk dat je dit zo met elkaar konden beleven. Dit is iets wat jullie nooit meer zullen vergeten. Succes met alles en lekker genieten. Take care en tot de volgende blog.

lia Buijs

leuke Blog !!

liesbeth

heeej Leonie, ik heb je zus Co al gesproken en ze heeft het fantastisch gehad!!! Zo leuk om de verhalen te horen!!! Maar hoorde van je moeder en Colinda ook al van de bekeuringen, hoop zo dat je er niet nog meer krijgt, duim voor je!!! Wat een super leuk verhaal weer trouwens!!! Je hebt een super leuke tijd, maar ook hard werken begreep ik. Heel veel plezier nog is Australië en blijf daar nog maar een tijd hoor!!! Bali is ook superleuk!!! Hele vriendelijke mensen daar! Geniet ervan XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active