Travel. First, it leaves you speechless; then turns you into a storyteller.

Time flies when you're having..

too much fun, the right people, a good place to stay, jobs, a good feeling, best memories on your mind.

Eigenlijk teveel redenen waarom de tijd ook hier zo ontzettend snel voorbij gaat. Bijna was ik vergeten dat ik ook een blog bij zou houden. Ik zag dan ook dat ik al 2 maanden niks meer had geplaatst, terwijl het soms wel door bepaalde mensen nog gevraagd wordt. Ik ben er dan ook maar even voor gaan zitten.

Ondertussen zit ik hier vandaag alweer een maand langer dan gepland. En dan ook nog steeds met geen moment van spijt. Al heb ik weekje gehad dat ik even niet meer wist of ik er goed aan had gedaan om langer te blijven. Echt werkelijk iedereen van de mensen die ik had leren kennen ging reizen of vertrok weer naar huis. Maar dat getreur was gelukkig maar voor korte duur, want ik heb nu heel erg fijn een ontzettend leuke tijd met Sera. Zij is ook een aupair en woont 15 minuten bij me vandaan. Al begint het wel een beetje eng te worden, want we zijn dan ook werkelijk ieder weekend samen om iets te doen. Al hoe wel ik in het begin bezig was met nieuwe vrienden maken, weet ik nu dat het goed zit voor de laatste 8 weken Australie.

En 8 weken.. Dat klinkt echt gevaarlijk kort. Natuurlijk ga ik me dat ook steeds meer beseffen. Zo heeft de familie sinds vorige week een nieuwe Aupair gevonden. Bij heel dit zoek proces werd ik enorm betrokken wat heel fijn was. Zelfs als ze gingen skypen met Aupairs kon ik er bij zitten, en de aupair ook vragen stellen. Nadat de toekomstige aupair 'Ja'had gezegd, en graag wilde komen in plaats van mij, moest ik toch even slikken. Vooral om dat het voor mijn gevoel nog zo kort geleden is dat ik ook achter dat scherm zat, enorm nerveus en enthousiast en ik niet kon wachten om mijn avontuur te beginnen. Ook al zit ik er nog midden in, want er staan nog genoeg dingen op de planning.

Nog steeds ben ik druk met mijn oppasbaantjes, schoonmaakadresjes, en sinds kort sta ik ook op de weekend markt in Kalamunda. Helemaal niet mijn bedoeling om eigenlijk ook in het weekend te gaan werken.. Maar nadat het me gevraagd werd of ik het leuk vond dacht ik dat het wel een proberen waard was. Ik sta dus op de FarmersMarkets in Kalamunda, en verkoop daar groente en fruit. Even iets heel anders. Echt ontzettend leuke collega's en leuke sfeer onderling, dus na de eerste keer maar besloten om dit ook te blijven doen.

Sinds dat ik mij zussen weg zijn gegaan heb ik ik niks meer geplaatst, terwijl er eigelijk genoeg is gebeurd ondertussen. Zo ben ik op roadtrip geweest naar het Noorden van West-Australië. Echt een enorme reis, maar alle plekjes die ik heb gezien, waren zo ontzettend mooi, en de natuur is ook steeds weer verschillend. Ook dit heb ik gedaan met Sera en een Duitse aupair. Enja, toch kom je er hier echt achter dat Nederlanders en Duitsers totaal anders zijn. Ik dacht dat wij Zeeuwen gierig waren.. Hoe ik verder dit weekend moet beschrijven.. Eigenlijk niet, want je moet echt in dat moment zijn, en genieten van de natuur om je heen, dus ik hoop dat jullie een beetje een idee krijgen hoe het is met de foto's.

En toen 1 van de gaafste dingen die ik ooit heb gedaan. Skydiven! Ik had dit al in januari geboekt, en dan denk je.. Oh nog 4 maanden, maar als het dan echt die dag zelf is spuit de adrealine door je lijf. Bij aankomst kregen we helaas een teleurstelling. We zouden pas om half 5 in het vliegtuig zitten, dus pas om 5 uur springen. Om half 7 zou het donker zijn, en de plek (Jurien Bay) was 3 uur rijden van Perth. In het donker rijden op wegen met veel WildLife is eigenlijk 'not done' . Met een snel telefoontje naar mij hostmum en dad om te vragen hoe hun er over dachten was al snel duidelijk dat hun ook graag wilde dat ik die sprong ging doen. De zorg om naar huis te rijden was dus niet aan de orde :) En dan dat vliegtuigje.. Ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik nu enger vond. Want vreselijk.. Zo een klein vliegtuigje wat enorm veel leven maakte. Ik zat naast de piloot dus was dan ook de laatste die zou springen. Echt wat er dan op zo een moment door je heengaat. Ik heb eigenlijk geen seconde meer getwijfeld nadat de instructeur achter me zei: Of je nu wil of niet, ik spring toch wel, dus als het goed is ga je mee. :P Maar wat een ontzettend magisch moment als je daar zo hoog hangt uit een vliegtuig. Het was dan ook een kwestie van handen op je schouders , tot 3 tellen en gaan. Het was op 16.000 ft, wat dus 4,5 km hoog is. De vrije val was 1 minuut, en dat moment als je naar beneden valt voel je jezelf zo vrij, en geeft echt het gevoel dat je de hele wereld aankan. Na die vrije val, was het aan die instructeur om de parachute uit te klappen. Zelf mocht ik nog wat spinnen, en daarna landen op het strand. Een ervaring om nooit te vergeten!

Verder ben ik naar de Anzac ceremonie geweest met Sera in Kingspark. Om 2 uur 'snachts uit bed en om 3 uur in de trein naar Perth om dit mee te maken. Ontzettend mooi moment om met 80.000 andere mensen deze ceremonie en kranslegging te kijken terwijl de zon opkomt, en er vliegtuigen enorm laag overvliegen.

Zoals ik al zei: Vul ik dus mijn weekendjes vooral met Sera. Uiteten (heelveel), uitgaan, festivals afgaan, geniete van het leventje in Perth en... weer uiteten. Door de weeks is het eigelijk gewoon normale huishoudelijk leven, en ben dan nu zowat elke dag te vinden in de sportschool hier, wat echt heerlijk is even na een dag werken.

Over 2 weekjes hoop ik hier 20 te worden. Vanmiddag heb ik al een grote doos over de post gehad van thuis dus ben erg benieuwd, en moet die dus dicht laten tot 31 mei. Die doos gaat me dus 2 weken aanstaren. Met mijn verjaardag ben ik niet thuis omdat het lang weekend hier is. Ik heb dan een weekend weggeboekt met Sera naar Margaret River. 3 uurtjes rijden onder Perth. Bekend om de grotten, wijngaarden, chocofactory's en surfstranden.Dit weekend zal vooral bestaan uit heel veel wijn, chocola en gezelligheid.

Het laatste weekend van juni komen er 2 Nederlandse jongens naar me toe in Perth. 1 jongen had ik vorig jaar al leren kennen in de Ardennen met school, en toen we allebei hetzelfde gingen doen, werken in het buitenland, hadden we al besloten om elkaar hier proberen op te zoeken. En dat gaat dus uitkomen, want ze komen nog een weekend lang in Perth. Ontzettend leuk dus om de zoveelste bekende te gaan zien hier zo ver van huis.

Het is vanaf nu dus 8 weken werken in de familie tot we op vakantie naar Bali gaan. En daar zie ik echt naar uit. Het wordt steeds kouder hier, en eigenlijk mag ik niks klagen want ik heb echt de langste, mooiste zomer ooit gehad. Maar toch kijk ik er naar uit om straks 10 dagen weer lekker in de temperaturen van rond de 30 te zijn. Maar ook zal dit een goeie afsluiting zijn van mijn aupair zijn. Als we terugkomen zal de volgende avond de nieuwe aupair er al zijn. Die vrijdagavond zal ik naar Sydney vliegen om mijn Australië avontuur echt af te sluiten. Zo heb ik tot nu toe een tour naar de Blue Mountains geboekt en ga ik de Harbour Bridge beklimmen.

Er wordt soms wel eens gevraagd of ik echt nog geen heimwee heb. Ik zeg dan altijd maar: Heimwee kan ik het niet noemen, maar ik ben wel van bepaalde dingen heel zeker geworden hier. Je weet precies om welke redenen je terug wilt komen en voor wie. Sowieso is het echt een reis in jezelf die je ook deze gehele tijd doormaakt. Je maakt veel beslissingen alleen, en dat is echt iets wat mij denk ik hier heel sterk heeft gemaakt. Het zijn dan ook niet de grote dingen die ik mis van Nederland, maar vooral de kleine, alledaagse, normale dingen die ga je na 7 maanden van huis wel missen. Maar. No worries, alles komt hier goed. Ik zal dan ook de rust weer komen verstoren bij jullie als ik op 30 juli weer hoop te landen op Nederlandse bodem, dus geniet nog maar van de rust.

Liefs.

Reacties

Reacties

mientje ista

Leonie ik heb weer ontzettend genoten van je verhaal
wat heb je toch al veel genoten in die tijd. die 8 weken
komen nu wel steeds dichterbij dus geniet er van doei
Mientje

Jacobien

Wat geniet je er intens van Leonie!! Leuk om je verslag weer te lezen.

Madelinde

Weer een mooi verhaal, vooral de laatste alinea!!
En wat spannend die doos! ;)

LiefsXXX

Oma en opa

Ha die Leonie. T'is bijna niet allemaal te bevatten, wat jij daar allemaal beleeft en uithaalt. Waar je de energie vandaan haalt! Het was weer erg interessant om te lezen.
Nou voor nu Hartelijke groeten van oma en opa ????????

Ellie Mol

Ik heb je blog weer met belangstelling gelezen. Het is geen saai leven daar. Heel fijn dat je ons mee laat genieten van je belevenissen en ervaringen. Geniet van de laatste 8 weken!

Isabel van der weele

Wow Leonie jij kan geweldig schrijven. Ik Ben erg blij dat Je zo geniet hier in australie, want het is toch een fantastisch land. Ik moet ook nog zoveel zien! Kom Je nog een keer langs voor Je gaat, wij Zijn 10 Augustus weer in NL . Dus mocht Je geen tijd hebben dan zien we Je op stalland!!????

Erica Bogert

Prachtig verhaal ! Geniet er nog maar van !!

Ellis Elenbaas

Zo te lezen heb je het goed naar je zin! En geniet je overal van!
Geniet nog van de laatste weken daar!
Ze zullen thuis wel blij zijn als je weer veilig thuis ben!

ellen

MOOI !!!!!

Liesbeth

Heeej Leonie,

Ik heb weer genoten van je verhaal!! En natuurlijk denk ik weer, oooooh wat een gave tijd heb je en wat een super leuke dingen doe je allemaal!!! Geniet er nog maar lekker van meid, ondanks dat je niet meer heel kang hebt... En daarna als afsluiter naar Bali, wat ook echt supergaaf is weet ik uit eigen ervaring ???? Zie er naar uit om de verhalen van je te horen in real life. Veel plezier nog!!!

Tanny

Hee wat een mooi verhaal weer, wat heb jij in die korte tijd toch al heel veel gedaan. Fantastisch hoor lekker genieten.
Nou nog heel veel plezier die 2maanden daar geniet er maar lekker van en ook in Bali heel veel plezier. daar is de natuur veel andersder dan in Australie, vooral de sawa's zijn prachtig.
en als je de kans krijgt moet je gaan raften hoor. schitterend dwars door de sawa's heen. hee nog heel veel plezier daar groetjes van ons allemaal Tanny

buuf Chantal

Prachtig! Veel plezier nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active