Travel. First, it leaves you speechless; then turns you into a storyteller.

Victoria, the place to be!

Lieve iedereen.

Gisteren ben ik weer veilig geland na een hele erg leuke week Melbourne! Vorige week donderdagnacht ben ik vertrokken. Dankzij mijn lieve hostmum die me op het vliegtuig heeft gezet. Er ging dan ook en kort afscheid met de kids vooraf.. Heel raar, het is maar voor een week, en toch heb je het gevoel dat het afscheid dan al moeilijk is. Ik ga me dan ook steeds meer realiseren dat ik volgende week op de helft zit van heel mijn reis, en het dus nu allemaal ontzettend snel zal gaan.

Na het afscheid ben ik dus naar het vliegveld gebracht. Het was een binnenlandse vlucht dus allemaal niet zo streng gelukkig. Mijn hostmum mocht dan ook meelopen tot de gate, wat heel fijn was :) Het tijdverschil is 3 uur later dan hier in Perth. Ik kwam dus na een vlucht van 3 uur om 6 uur ' sochtends aan in Melbourne. Daar mocht ik voor een paar dagen slapen in het huis van iemand van het eigen eiland Tholen. Zaterdag zijn we naar Wilson Promonory geweest. Dat was voor ons ongeveer 2 uur rijden naar het zuiden. Echt een geweldig park. Het deed me denken aan waar ik was geweest in Esperance, alleen het weer was veel beter. We hebben een berg beklommen. Een enorme klim met het stekend zonnetje. Maar na een uur boven te zijn was het uitzicht echt om stil van te worden.

De volgende dag zijn we naar een stel gegaan die ook in Melbourne wonen, en van het eiland Tholen komen. Ongeveer anderhalfuur rijden. Echt zo apart om elkaar daar dan te ontmoeten met zen 4. Terwijl je in Nederland nauwelijks contact had, klikte het ontzettend goed, en hadden we dan ook een ontzettend leuke dag. Zo zijn we naar het zuidelijkste puntje van Melbourne gereden, en hebben daarna wat gegeten.

Op maandag in de middag ben ik vertrokken met de trein naar de City van Melbourne. Ik had voor 3 nachten een hostel geboekt omdat ik verschillende tours had geboekt die in de stad begonnen. Ik kwam ongeveer tegen de avond aan in Melbourne, en was deze keer echt totaal niet voorbereid. Normaal probeer ik alvast wel wat te googlen hoe ik moet lopen vanaf het station. Maar ik dacht ik heb u een goede telefoon dus ik zal het wel vinden. Nou, niet dus! Wat een ongelofelijk stad. Ik liep dan ook helemaal de verkeerde kant op. Het zou eigenlijk 2 minuten lopen zijn van het station, maar ik deed er een halfuur over, omdat ik echt geen idee had waar ik was. Toen mijn batterij van mijn telefoon ook nog eens uitviel zat er niks anders op om rond te vragen. Gelukkig was er een hele aardige meneer die een stuk met me mee is gelopen de goede weg op. Ik sliep met 2 meiden op de hostelkamer.

De volgende dag had ik de Great Ocean Road. Ik wilde dan ook vroeg naar bed omdat het een lange dag zou worden. Ik zou om 7:15 bij de kathedraal moeten staan wat ongeveer 10 minuten lopen was van het hostel. Ik schrok om 7 uur wakker, en mijn alarm was niet afgegaan. Toch heb ik alles op alles gezet en ben ik zonder eten rennend het hostel uitgegaan in de hoop dat ik de bus nog zou halen. Helaas.. Alles zat tegen. Ontzettend druk in de stad en alle stoplichten die op rood stonden. Geen Great Ocean Road voor mij. Ik was zo ontzettend teleurgesteld! Maar toen was daar mijn Italiaanse vriendinnetje die ook naar Melbourne is gegaan voor een paar maanden. Ik heb haar gelijk gebeld, en binnen een uur stond ze dan ook in de stad. Ik was haar zo dankbaar, anders had ik toch die hele dag in de stad moeten doorbrengen. We hebben dan ook verschillende mooie plekjes in Melbourne gezien, en wat bijgepraat. 'savonds zijn we naar de Eureka Skydeck geweest, Dat is de wolkenkrabber van Melbourne. 88 verdiepingen hoog, met een lift die binnen 30 seconden boven is. Een geweldig mooi uitzicht over Melbourne kregen we dan ook.

De volgende dag had ik wel een tour. Ik had dan ook goed mijn alarm gezet, en ik moes om half 8 voor het hostel staan. En ja, gelukkig was ik op tijd en stond het busje netjes op me te wachten. Met een groep van 24 mensen zijn we naar de Grampians geweest. Dat is een Nationaal park ongeveer 3 uur boven Melbourne. Op de tour zat 1 Belg waar ik dus een beetje Nederlands mee kon praten. Verder een hele gezellige groep met allemaal verschillende nationaliteiten.

De volgende dag ben ik weer een dag geweest met de Zeeuwen :) Zo zijn we weer Melbourne ingegaan, omdat voor hun ook de eerste keer was.

En helaas, ook aan deze vakantie kwam een eind. Ik vloog terug om 3 uur in Melbourne, en zou teruggaan in de tijd dus het zou een lange dag worden. Gelukkig kwam mijn hostmum me weer ophalen met Pippa, en ik werd dan ook helemaal platgeknuffeld toen ze me weer zagen. Ontzettend lieve dingen, zoals: it's good to have you back' voelde toch echt weer als thuiskomen. We hebben dan ook 's avonds maar gelijk de gebruikelijke filmavond opgezet.

Ik kan dus weer terugkijken op een leuke week. Ik mag me nu gaan focussen op mijn zussen die over een paar dagen hier komen. Wat heb ik daar ongelofelijk veel zin in om eindelijk alles te laten zien waar je woont, wat je doet enz. Ze komen dan ook gezellig bij mij in mijn kamer slapen, dus dat word een gezellige bedoeling.

Vanavond zal ik mijn eerste avondje gaan werken in Fremantle op een Beach Food Market. Ik zal daar de bestellingen voor : O jawel, POFFERTJES!

Ik heb bij dit reisverslag ook weer foto's geplaatst van natuurlijk mijn trip naar Melbourne !:)

Bedankt voor het lezen, en nu zal het voorlopig een stil zijn omdat ik optimaal ga genieten van de tijd mijn zussen.

Liefs,

Reacties

Reacties

Opa en oma

Lieve Leonie,
Jonge, jonge wat een belevenissen. t'Is goed te zien, dat jemet volle teugen geniet en eigenlijk tijd tekort komt. Leuk en fijn voor jou dat het met het gastgezin zo klikt. Bedankt voor je weer complete verslaglegging en foto,s.
Groetjes van ons beiden !:)

Ellie Mol moeder van Emmy

Hallo Leonie.
Fijn om te lezen dat je het zo goed maakt. Hoe krijg je het allemaal voor elkaar? Heerlijk he dat je zussen naar je toe komen. Geniet van elkaar! Tot de volgende keer! Doei.

Connie

Wat een geweldig verhaal weer Loen!
En geniet van je zussen komende weken!:D
Liefs,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active